Przedstawiamy Państwu program konferencji „Turystyka w czasach experience economy. Przedsiębiorstwo, samorząd, nauka”
Program konferencji
Środa, dzień pierwszy, 16 października 2019
Godz. 7.30-20.00 Rejestracja uczestników. Lokalizacja Teatr Miejski, Rynek 45
Godz. 9.30-9.40 Uroczyste otwarcie konferencji. Lokalizacja: Teatr Miejski, Rynek 45
Godz. 9.40-10.20 Panel dyskusyjny: „Gdy upada legenda. Czy branży turystycznej grozi tsunami po upadku BP Thomasa Cooka?”
Godz. 10.20 – 11.20 Sesja inauguracyjna – referaty programowe
- Referat 1. Turystyka w gospodarce doświadczeń, dr Andrzej Stasiak
- Referat 2. Między autentycznością a wyobrażeniem: jak tworzyć filary doświadczenia turystycznego?,
prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska, - Referat 3. Poziomy interpretacji dziedzictwa we współczesnych produktach turystyki kulturowej, prof. GSW dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt,
- Referat 4. Trendy w gastronomii a ekonomia doświadczeń, prof. zwyczajny Andrzej Rapacz, UE Wrocław
Godz. 11.20-11.30 Przerwa kawowa
Godz. 11.30-12.45 Sesja tematyczna: Innowacje produktowe i procesowe w gospodarce turystycznej XXI wieku – moderator prof. zwyczajny Andrzej Rapacz,
- Referat 1. Kto potrzebuje innowacji? Czy każda innowacja to pewny efekt „wow”?, dr SGH Elżbieta Wąsowicz – Zaborek,
- Referat 2. Eco trendy w promocji turystyki. Jak zainspirować gości atrakcjami Regionu, ofertami hotelu czy atrakcjami turystycznymi?, Hanna Burno, CEO ExtraInHotel sp. z o.o
- Referat 3. Innowacje produktowe gospodarstw agroturystycznych makroregionu Polski Wschodniej, dr hab. SGGW Michał Roman,
- Referat 4. Zmiany w ofercie gospodarstw agroturystycznych. Studium Przypadku, dr Renata Przeorek, UE Wrocław
- Referat 5. Czas na cyfryzację! Budowanie frekwencji i zarządzanie strumieniem odwiedzających w atrakcjach turystycznych w oparciu o internetowe narzędzia rezerwacyjne, Kamil Pakosz, CEO Hello Poland Sp. z o.o.
Godz. 12.45-13.00 Przerwa kawowa
Godz. 13.00-16.00 Sesja tematyczna: Rola dziedzictwa niechcianego w budowaniu produktów turystycznych
- Referat 1. Dziedzictwo niechciane i pożądane. Co można zyskać na włączaniu go do oferty turystycznej i na kontrowersjach, które wywołuje?, Sylwia Osojca-Kozłowska, UE Wrocław, UM Świdnica, LOT „Księstwo Świdnicko-Jaworskie”
- Referat 2. Nowożytne fortyfikacje ziemne w Sudetach. Zapomniane i niechciane dziedzictwo, czy szansa na rozwój turystyki militarnej w regionie?, Michał Filipowicz, Instytut Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego
- Referat 3. Odzyskiwanie utraconego dziedzictwa na przykładzie zabytków ewangelickich, prof. WSB dr hab. Joanna Szczepankiewicz – Battek,
- Referat 4. Dlaczego cmentarze wojenne potrzebują większej opieki? Wnioski z raportów NIK, Andrzej Trojanowski, Wiesław Motyka, delegatura NIK w Rzeszowie
- Referat 5. Znaczenie obiektów dziedzictwa przemysłowego dla rozwoju oferty turystycznej regionu, dr Piotr Zawadzki, UE Wrocław
Godz. 14.00-15.00 Obiad
Godz. 15.00-16.00 Panel dyskusyjny: Rola dziedzictwa niechcianego w budowaniu produktów turystycznych
Godz.16.00-18.00 Sesja tematyczna: Turystyka sportowa. Organizacyjne, finansowe i marketingowe aspekty realizacji wydarzeń sportowych
- Referat 1. Zawody lekkoatletyczne jako produkt marketingowy. Zbiór doświadczeń organizacji i realizacji imprez lekkoatletycznych w Polsce od 2010 roku, dr Filip Moterski, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania/Polski Związek Lekkiej Atletyki
- Referat 2. Marketing imprez sportowych a rozwój turystyki w miastach, Adam Karpiński, AWF Wrocław, DIT
- Referat 3. Turystyka sportowo-rekreacyjna. Aktywnie w walce o rynek!, Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich
- Referat 4. Triathlon – pasja, biznes, szaleństwo… Tomasz Sakuta, prezes Fundacji Pro Sport Pro Life Wrocław
- Referat 5. Rywalizacja sportowa – argument aby poznawać świat., Danuta Pilarz-Małkiewicz, prezes Fundacja Wroactiv, organizator RST Półmaratonu Świdnickiego i 10 Wroactiv
- Panel dyskusyjny: „Turystyka sportowa a gospodarka doświadczeń”
Godz. 18.00-18.15 Podsumowania i wnioski
Warsztaty:
Godz. 9.00-14.00 Warsztat zamknięty dla członków ITRP: „Zintegrowany system kwalifikacji – działania sektorowej rady ds. kompetencji w turystyce”, prowadzący Józef Ratajski, Małgorzata Rafał, Lokalizacja: Hotel Pod Wierzbą.
Godz. 17.00-18.00 Warsztat otwarty ITRP: Zintegrowany system kwalifikacji – działania sektorowej rady ds. kompetencji w turystyce, prowadzący Józef Ratajski, Małgorzata Rafał, Lokalizacja: Galeria Fotografii Rynek 44
Godz. 19.00-00.00 Kolacja wraz z networkingiem. Lokalizacja: Klub Bolko, Plac Grunwaldzki 11
- Godz. 20.00-Uroczysta Gala i rozstrzygnięcie wyników plebiscytu redakcji Forum Biznesu Przyjazna Gmina 2019, Produkt Turystyczny Roku 2019 i Usługa Turystyczna Roku 2019,
Godz. 21.00-Koncert-Future Folk
Godz. 22.00-Zabawa z DJ
Czwartek – drugi dzień konferencji, 17 października 2019
Godz. 7.30-12.00 Rejestracja uczestników. Lokalizacja: Teatr Miejski, Rynek 45
Warsztaty dla uczestników konferencji:
Godz. 9.00-11.00
- Warsztat 1. Jak sprawić, aby moje kampanie na Facebooku nie trafiały w próżnię? , prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska, Lokalizacja: Muzeum Dawnego Kupiectwa -sala wystaw I piętro, Rynek 37
- Warsztat 2. Jak wprowadzić różnorodność doświadczeń tematycznych i rozmaitość poziomów interpretacji w obiekcie dziedzictwa, dr hab., prof. GWS Armin Mikos von Rohrscheidt, Lokalizacja: Teatr Miejski -I piętro, Rynek 45
- Warsztat 3. „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – wizerunek miejsca w Internecie, czyli czy można kontrolować niekontrolowane i do czego wykorzystać treści Internautów, dr Elżbieta Wąsowicz – Zaborek, Lokalizacja: Restauracja Rynek 43
- Warsztat 4. Od zwykłego produktu do niezapomnianego doświadczenia turystycznego, dr Andrzej Stasiak, Lokalizacja: Galeria Fotografii, Rynek 44
Godz. 11.15-13.15
- Warsztat 5. Turystyka sportowo-rekreacyjna. Tworzenie eventów przekształcających się w produkty turystyczne miast i gmin, Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich, Lokalizacja: Restauracja Rynek 43
- Warsztat 6. Aplikacja mobilna ExtraInVisit (ExtraInHotel) w praktyce. Założenie konta i utworzenie promocji atrakcji regionu, atrakcji hotelu i oferty turystycznej w 10 minut, Hanna Burno, CEO ExtraInHotel sp. z o.o. Lokalizacja: Muzeum Dawnego Kupiectwa -sala wystaw I piętro, Rynek 37
- Warsztat 7. Agroturystyka usłana kwiatami, dr hab. Michał Roman, Lokalizacja: Teatr Miejski -I piętro, Rynek 45
- Warsztat 8. Eventy a kształtowanie wizerunku miejsca, dr Daria Jaremen, dr hab. Elżbieta Nawrocka, Lokalizacja: Galeria Fotografii, Rynek 44
Godz. 13.30-14.30 Obiad
Godz. 15.00 Wycieczka po Świdnicy i okolicy, zwiedzanie wpisanego na listę UNESCO Kościoła Pokoju, w tym minikoncert
Organizatorzy zastrzegają możliwość korekt programowo-organizacyjnych konferencji i warsztatów.